Tråkig dag, trött dag

こんばんわ!= konbanwa!=god kväll!

 
Idag har det inte varit en så rolig dag, men jag har iallafall spelat med en kompis på minecraft tills min mobil dog hehe
.
Men jag ska iallafall lyssna lite på yohio och plugga japanska efter detta.
 
 
Jag pluggar väldigt mycket japanska för att jag en dag hoppas på att få åka dit det är en dröm att jag ska komma dit så därför pluggar jag japanska.
 
 
Som många av er kanske vet så är det väldigt dyrt att åka till Japan, men jag hoppas otroligt mycket att jag får åka dit någon dag.
 
Det har jag drömt om länge.
 
Jag fick även höra av en av mammas vänner att försöker man prata deras språk först så respekterar dem dig mer och kan försöka prata engelska om det behövs då dem har förstått att du försöker prata deras språk, du inte kan alla ord.
 
Sen vill jag också lära mig japanska för att jag vill åka dit, kunna förstå dem och andra som jag följer på sociala medier. Jag har även alltid haft en kärlek till just asiatisk kultur, men mer när jag började lyssna på yohio.
 
Då blev jag mer och mer intresserad av japan, Japanska musiken, japanska kulturen, anime, manga och mycket mer. Men ska börja med japanska nu så säger hejdå så länge.
 
じゃあまた= jaa mata= ses senare

Kommentera här: